Odbudowa Warszawy 1945-1980

We wtorek wystartuje kampania crowdfundingowa „Odbudowy Warszawy 1945-1980”. Jest to gra, która ma szansę stać się hitem na miarę „Kolejki” Karola Madaja. Dlaczego? „Odbudowa Warszawy 1945-1980” to pierwsza gra na świecie, która wykorzystuję technologię rozszerzonej rzeczywistości. Jednocześnie to jedna z pierwszych gier w ogóle, która wykorzystuje jakąkolwiek nowoczesną technologię.

Warszawa po II Wojnie Światowej była praktycznie całkowicie zniszczona, a jak zostanie ona w grze odbudowana będzie zależało już od samych graczy i to niekonieczne zgodnie ze znaną historią. Tylko od nich zależy, czy zostanie zachowana historyczna odbudowa Warszawy i to, w którym miejscu – jeżeli w ogóle – powstanie Pałac Kultury i Nauki.

Celem gry jest odbudowa Warszawy ze zniszczeń wojennych i rozwój miasta. Gracze (3 – 5) wcielają się w urbanistów, architektów, inżynierów i budowniczych – członków pracowni projektowych i realizacyjnych działających w ramach Biura Odbudowy Stolicy. To na nich spoczywa odpowiedzialność za przywrócenie prestiżu i znaczenia administracyjnego, reprezentacyjnego, kulturalnego i przemysłowego naszej Stolicy.

Gra toczy się na przestrzeni trzydziestu lat, dlatego w poszczególnych etapach pojawią się w niej różne zadania urbanistyczne związane z doktrynami politycznymi, tendencjami w architekturze oraz z sytuacją ekonomiczną i rozwojową w Polsce w danym okresie.

W grze „Odbudowa Warszawy 1945-1980″ gracze mają również do swojej dyspozycji projekty nigdy niezrealizowane, zarówno te z planu sześcioletniego jak i z późniejszych koncepcji urbanistycznych. W grze pojawia się także element futurystyczny – dla graczy dostępne są projekty dwóch linii metra. Takie plany rzeczywiście istniały w powojennej Warszawie, ale ze względów ekonomicznych nie zostały nigdy zrealizowane. W grze jest to jednak możliwe.

Aby wygrać gracze będą pozyskiwać beton, używać materiałów budowlanych pochodzących z gruzu zburzonej Stolicy oraz z różnych funduszy społecznych, z których w tych czasach korzystano podczas odbudowy. Jednak nie tylko rekonstrukcja jest istotna, ale również odpowiednia lokalizacja obiektów na mapie Warszawy i umiejętne delegowanie członków pracowni do pracy.

Warszawa z 1939 roku na niemieckich zdjęciach lotniczych

Warszawa z 1939 roku na niemieckich zdjęciach lotniczych

Jednym z kilku elementów taktycznych w grze jest sprawne zarządzanie kartami projektów i pracownikami. Właściwe wykorzystanie dodatkowych zdolności może być kluczowym działaniem, które nie tylko przyniesie korzyść jednemu graczowi, ale też utrudni pracę innemu. Jednak ani przez chwile nie można zapomnieć o pozyskiwaniu nowych materiałów budowlanych z prefabrykatów i budowie bloków z Wielkiej Płyty.

„Odbudowa Warszawy 1945-1980”, gra debiutujących autorów – Piotra Grzymisławskiego i Łukasza Szopki, która oprócz wariantu rodzinnego (czas gry ok. 60 min.) posiada również wariant zaawansowany (czas gry ok. 120 min.), przeznaczony dla bardziej wymagających graczy. Wydawcą gry jest Fabryka Gier Historycznych.

Technologia Augmented Reality na planszy

Przygotowaliśmy dla graczy jeszcze COŚ wyjątkowego z czego jesteśmy bardzo dumni.  Do gry dodamy aplikację AR (Augmented Reality), dzięki której każdy będzie mógł obejrzeć budynki występujące na kartach jako modele 3D, które “wyrosną” z kart. Darmowa aplikacja (do ściągnięcia ze strony FGH) będzie dostępna na smartfonach oraz tabletach z systemem iOS oraz Android. Ze względu na duży walor edukacyjny tego rozwiązania zdecydowanie chcemy, aby aplikacja była w pełni bezpłatna, tak żeby każdy zainteresowany mógł obejrzeć wspaniałą architektury stolicy na swoim smartfonie!

Odbudowa Warszawy 1945-1980 - wizualizacja

Zdjęcie archiwalne pochodzi ze strony www.mmwarszawa.pl.

  • madeusz

    jest gdzieś link do akcji na wspieram.to?
    bo nie moge zlokalizować 🙂

  • Mateusz Bajorek

    Można liczyć na (chociaż w przyszłości) wersję na Windows Phone’a? Nie jest tajemnicą, że w Polsce dużo więcej jest osób z telefonem WP niż z iOSem.