“Legends of Labyrinth” – druga gra w świecie Labyrinth
Dzień dobry wszystkim spragnionym newsów i nowinek graczom ;)! Pisałem ostatnio o wznowieniu gry Labryinth: Paths of Destiny. Traf chciał, że na październik przygotowałem coś jeszcze!
Tą niespodzianką jest kolejna gra w świecie Labyrinth. Tym razem gra karciana. Akcja Legends of Labyrinth toczy się zanim bohaterowie wyruszli na poszukiwania Labiryntu Pradawnych. W tej grze wcielamy się dla odmiany we Władców, którzy mają problemy na swoich ziemiach i potrzebują zdobyć na swoje usługi bohaterów oraz utworzyć z nich elitarne drużyny. Wszystko po to by zapewnić sobie względne bezpieczeństwo i stabilizację. Jak to jednak w życiu bywa ilość bohaterów jest ograniczona. Oznacza to, że każdy z Was podejmie wszelkie możliwe kroki, by wyprzedzić innych. Symbolicznie na potrzeby gry przyjęliśmy, że należy zbudować 3 drużyny by wygrać. Jak sami widzicie idea jest bardzo prosta. Kampanię gry planujemy mniej więcej w połowie września.
Jak się w tę grę gra? Każdy dostaje po dwie karty działań. W kolejce dobiera 1 kartę, chyba że nie ma kart – wtedy 2. Każdy gracz ma podczas swojej kolejki 1 akcję, którą może wydać na użycie jednej karty działań albo zbudowanie jednej drużyny bohaterów (jeśli ma 4 takich samych) albo jednej drużyny legendarnej (ma 4 dowolnych legendarnych bohaterów). Legendarni bohaterowie ponadto mają bardzo pomocne zdolności. Bohaterów zdobywa się przy pomocy kart działań i kładzie odkrytych na stole przed sobą. Jak się składa drużynę to oddaje się ich do talii. Drużyny graczowi, który je zdobył bardzo pomagają, bo też mają specjalne zdolności. Jak gracz zbierze odpowiednią kombinację kart działań to może akcji mieć więcej i wykręcić tzw. combo. Gracze będą przeszkadzali sobie na wiele sposobów – od zabierania i likwidowania kart i bohaterów po sprawianie, że karty akcji nie działają. To w zasadzie wszystko.
To może teraz opowiem Wam nieco dla kogo jest ta gra a dla kogo nie? Przecież nikt nie lubi kupować nic na ślepo! Ta gra NIE JEST dla graczy, którzy: nie lubią gier karcianych, nie lubią robić z kart combo (i tym samym wykładać tzw. „pasjansa”). Nie jest to też gra dla ludzi, którzy nie lubią przeszkadzania sobie, kochają gry wymagające, podczas których ułożona i wyliczona strategia zapewnia im zwycięstwo. Jeśli chcesz mega poukładanej gry palącej mózg, bez elementu losowego – to nie kupuj mojej gry, kup sobie coś innego. Ja wolę robić gry, w które przy odrobinie pomyślunku ale też szczęścia każdy może wygrać (choć przewaga np. pod postacią znajomości gry i kart – tę szansę znacząco zwiększa) 😉
To teraz dla kogo jest ta gra 🙂 Jest fajna dla dzieci bo szybko skumają reguły i coś się cały czas dzieje. Nadaje się dobrze dla młodzieży i dorosłych graczy, którzy np. chcą w coś pograć podczas piwka lub na urlopie, podczas weekendu, nawet w środowisku mieszanym (gracze/nie gracze) i nie chcą siedzieć nad jedną grą dłużej, jak godzinę.
Gra znakomicie trafia w gusta zwolenników gier karcianych, bo zawiera wszelkiej maści karciankowe rozwiązania – w tym sprowadzanie dedykowanych kart z talii na rękę, kontrowanie, zwiększanie ilości kart i wykonywanych akcji, czajenie się z kartami kontrującymi karty innych. Dla graczy do bólu lubiących gry o bardzo dużej zmienności oraz lubiących podkładać wszystkim innym „świnkę” postaramy się dodać karty czyszczące stół z kart bohaterów i działań – dzięki czemu każda karta kontrująca jest na wagę złota. Pojawi też się Golem, który jako jedyny będzie mógł zniszczyć komuś drużynę 🙂 Jeśli lubisz kombinować, jak tu samemu wyjść najlepiej i przy okazji powstrzymać innych to tak – jest to gra dla Ciebie.
Warto wspomnieć na czym polega kombinowanie w tej grze? Spieszę z wyjaśnieniem. Ilości kart danego typu są ustalone. Talia akcji tasuje się dopiero jak karty się skończą. Trzeba patrzeć na karty i liczyć. Im lepiej je znasz tym lepsze combo ułożysz, bo będziesz wiedział, czego szukasz i czy masz szansę to trafić w talii czy może w stosie kart odrzuconych. Jeśli lubisz łączyć zdolności tak by wykorzystać je do maximum – to tej jesteś w stanie w tej grze to znaleźć. 🙂
Czym się inspirowałem tworząc tę grę? Spieszę z odpowiedzią. Trzy główne tytuły miały tutaj dla mnie kluczowe znaczenie: Dominion, Magic the Gathering (zwłaszcza stary, niebieski deck Solidarity), Cytadela. Wolałem jednak tym razem nie dawać możliwości budowania własnej talii, bo od tego są nieco bardziej wymagające tytuły – tu ma być lekko z dużą dozą pilnowania innych graczy! 🙂
Czy są pomysły na dodatki? Są ;). Jeśli gra przypadnie Ci i Twoim bliskim lub znajomym do gustu – będziem intensywnie nad tym pracować! 😀
Pozdrawiam i zachęcam do odwiezienia kampanii gry we Wrześniu ;). Myślę, że warto, choć gra nie będzie droga planujemy cenę dla sklepów w przedziale 49,99 – 54,99 zł. 🙂
Instrukcja: