Rycerze Pustkowi. Postapokaliptycznych świat Mad Maksa i Fallouta

Kwiecień 2015 roku zapamiętamy na pewno. W ciągu niespełna 20 dniu na portalu Wspieram.to zagościły aż trzy gry planszowe – “Odbudowa Warszawy 1945-1980“, “Achaja“, a od kilku dni możemy śledzić losy kampanii poświęconej grze “Rycerze Pustkowi”. Dwa pierwsze tytuły już na pewno zostaną wydane, warto więc tą, która walczy teraz o to samo.

Autorem “Rycerzy Pustkowi” jest Marek Mydel, który wspólnie z wydawnictwem Badger’s Nest, postanowił spełnić swoje marzenia i wydać grę podsumowującą wielu lat ich fascynacji filmami, literaturą i subkulturą postapo. Dyskusje, planowanie i dopieszczanie szczegółów, to ich zdaniem przepis na sukces. Wierzą, że udało się im stworzyć grę, która połączy mechanikę współczesnych gier planszowych z klimatem znanym z serii filmów Mad Max oraz gier Fallout.

Dwa lata ciężkiej pracy później (i dobrych dziesięć lat po tym, kiedy pomysł pojawił się po raz pierwszy w głowie autora) możemy się pochwalić płynnie działającą, innowacyjną mechaniką, powstałą w ciągu kilkuset godzin testów z najróżniejszymi ludźmi, doskonałą oprawą graficzną stworzoną przez czterech uznanych polskich ilustratorów, niezwykle oryginalnym uniwersum gry nawiązującym do filmowej klasyki postapo oraz ogromną liczbą komponentów, której nie powstydziłyby się najlepsze wydawnictwa gier.

Celem kampanii jest zebranie 15 tys. zł, które pozwolą na wydanie “Rycerzy Pustkowi” na poziomie godnym innych profesjonalnych planszowych produkcji.

rp_2

Jest to rozbudowana przygodowa gra planszowa osadzona w dystonicznej Australii – kontynencie zniszczonym przez kataklizmy wywołane ludzką chciwością oraz działaniami koncernu Cerbero, który uczynił z kraju poligon doświadczalny dla swoich dziwacznych eksperymentów. Gracze wcielają się w bohaterów tego postapokaliptycznego świata, po czym ruszają na pustkowia, gdzie przeżywają niezwykłe przygody, zmagają się z wrogami, handlują i realizują cele różnych misji. Muszą mądrze gospodarować dostępnymi surowcami, jak paliwo, czy amunicja, a w walce wykazać się wyczuciem taktyki. Każdy z nich ma też szansę sprawdzić się jako Padliniarz, którego zadaniem jest utrudnić życie pozostałym uczestnikom gry.

Już niedługo na naszym blogu zaprezentujemy specjalny tekst poświęcony grze, a dzisiaj zachęcamy Was do wspólnego sfinansowania jej wydania.

10689493_1036989349663871_3884905923480241395_n

10372790_1036991439663662_2482151937547169229_n

11150206_1036991626330310_5246184858071015608_n

11178329_1036991692996970_172834742657756892_n

 

Rycerze pustkowi-pudelko-3d_small

Zawartość pudełka:

  • 1 Zasady gry,
  • 1 Książkę misji,
  • 33 kafelki planszy (1 kafelek 5-heksowy, 32 kafelki 1-heksowe),
  • 6 elementów ramki,
  • 4 plansze graczy, każda z 2 obrotowymi licznikami,
  • 4 liczniki paliwa,
  • 4 liczniki radiacji,
  • 12 arkuszy rycerzy w formacie a5,
  • 2 arkusze miejsc i pomocy w formacie a5,
  • 16 żetonów trasy (8 x 0/1 PR, 8 x 1/2 PR),
  • 16 żetonów graczy (4 na gracza),
  • 8 żetonów uniwersalnych,
  • 14 żetonów zagrożenia / blokady ruchu,
  • 14 żetonów skażenia / radiacji,
  • 6 żetonów obrażeń (2 x 1/3 obrażenia, 2 x 1/3 obrażenia, 2 x 1/5 obrażenia),
  • 8 żetonów zleceń,
  • 3 żetony specjalne (reset, wybuch, piguły),
  • 1 znacznik pierwszego gracza,
  • 1 znacznik Padliniarza,
  • 12 znaczników rycerzy,
  • 2 znaczniki zakał pustkowi,
  • 1 znacznik przewagi w walce,
  • 1 znacznik zasięgu,
  • 1 znacznik czasu,
  • 8 znaczników amunicji (2 na gracza),
  • 8 znaczników zdrowia (2 na gracza),
  • 44 karty pustkowi,
  • 26 kart farta,
  • 27 kart zleceń,
  • 10 kart walki (w 2 kolorach),
  • 3 karty zasięgu,
  • 110 małych kart w formacie mini-European,
  • 46 kart zielonego sprzętu,
  • 25 kart żółtego sprzętu,
  • 14 kart czerwonego sprzętu,
  • 13 kart niebieskiego sprzętu,
  • 12 kart pojazdów,
  • 6 kości 10-ściennych,
  • 8 plastikowych łączników do liczników,
  • 5 plastikowych podstawek.