“Zaklinacze”. Sześć talii, ale jakich?

Na początek trochę cyferek. Każda talia to 26 kart, w tym 6 przedmiotów (3 wzory po 2 sztuki), 6 zaklęć (również 3 wzory po 2 sztuki), 13 potworów (3 wzory: 8 minionów, 4 elity i 1 smok) i karta wioski. Na podstawkę Zaklinaczy składa się 6 talii podstawowych. Na początku rozgrywki wybieracie ich tyle ilu graczy zasiada do stołu (od 2 do 4). Jeżeli gracie tylko w dwójkę to sama podstawka daje wam 15 możliwych kombinacji. Jak wspominaliśmy już każda z tych talii ciągnie rozgrywkę w inną stronę, między każdą z nich też znajdą się kombosy i anty-kombosy.

Co więc znajdziecie w pudełku?

Kultyści

To najbardziej podstawowa talia. Dodana specjalnie z myślą o waszej pierwszej partii. Nie ma w niej bardzo złożonych efektów, liczba specjalnych zdolności jest ograniczona do minimum. Ale to właśnie w niej jest kilka najpotężniejszych kart, które świetnie łączą się pozostałymi taliami. Co może być ciekawe statystki na kartach (Atak i Obrona) tego setu idą zawsze łeb w łeb, ale statystyki potworów (Życie i Obrażenia) są rozchwiane – co znaczy, że karty z tej talii najlepiej działają, gdy połączyć je z innym.

Bandyci

Talia skoncentrowana na kryształach. Dość powiedzieć, że połowa kart daje kryształy w ten czy inny sposób. Bandyta, podstawowy przeciwnik w tej talii, nie jest może wart wiele chwały, ale nagroda za jego głowę wypłacana jest w kryształach. Z kolei elitarni Bandyci i jedno z zaklęć pozwala otrzymywać punkty Chwały za zebrane kryształy – co otwiera ciekawą, acz nie prostą drogę do zwycięstwa.

Jaszczury

Talia, w której atak to podstawa. Przedmioty i zaklęcia z tego setu pozwalają dozbroić się po zęby. Ale, podstawowy potwór talii, Oślizg jest jadowity, co znaczy, że ilość ataku gracza spada z każdym pokonanym Oślizgiem. Teraz pytanie, czy warto ubić kolejnego już teraz, czy odpuścić? Wszystko zależy od tego jakich przeciwników jeszcze się spodziewamy.

Gobliny

W walce z goblinami obrona to klucz. A to dlatego, że każdy potwór w tym secie atakuje dwukrotnie. Głupiutki goblin zadaje tylko 2 obrażenia w ataku. Jeżeli mamy już 2 tarczki, to goblin odbije się od nas jak od ściany i to dwukrotnie, ale jeżeli nie wdziejemy żadnego pancerza to otrzymamy łącznie 4 rany. Podstawowe obrażenia od Ogra wynoszą 6, ale przy dwukrotnym ataku to 12 obrażeń. Bez dobrej zbroi ani rusz.

Jednorożce

A skoro już mowa o obrażeniach. Jednorożce nie dają graczom żadnej chwały po pokonaniu, ale leczą ich rany. Tak samo zaklęcia i przedmioty z tej talii pomogą nam wrócić do zdrowia, choćby i po dekapitacji. Z kolei niedźwiedziołaki (z którymi rogate kucyki żyją w symbiozie) zadają obrażenia w ilościach przemysłowych.

Gnolle

Ta talia koncentruje się na poświęcaniu potworów. Jak to wygląda w praktyce? Przykładowo przedmiot Trofeum pozwala graczowi poświęcić potwora, żeby otrzymać pokaźny zastrzyk kryształów (pamiętasz Bandytów?), a zaklęcie Strachu zwiększyć znacząco swój atak. Elitarny potwór w tej talii to Mantykora, która po pokonaniu zmusza nas do odrzucenia posiadanego potwora. Jeżeli czytaliście uważnie to już wiecie, z czego opłaca się zrobić przynętę na Mantykorę. (Tak, z jednorożca.) 

Informacja dodatkowa:

Zdecydowaliśmy się zmienić datę startu zbiórki na późniejszy termin.

Otrzymaliśmy od Was wiele cennych uwag i sami zaczęliśmy zauważać pewne drobiazgi, które nie dają nam spać. Po naradzie drużyny ustaliliśmy, że wolimy wam dostarczyć lepszą grę, niż zrobić w pośpiechu.

Rafał Cywicki

Złodzieje-Sejmitar_Semi