“The Exiled: Siege”. Rzut oka na mechanikę – oblężenie

Z pobliskiego obozowiska wyłaniali się coraz liczniejsi żołnierze. Z początku byli to inżynierowie obsługujący rozstawione w poprzednich dniach potężne machiny. Za nimi pojawiły się większe grupy wojowników, aż w końcu całe przedpole wypełnił niezliczony tłum zbrojnych. Między zwartymi szeregami raz za razem połyskiwały wysokie hełmy dowódców i łopotały sztandary. Jednak nie ten widok budził największy niepokój wśród obrońców, obserwujących wszystko z wysokości kamiennych blanków. W końcu nie byli pierwszymi lepszymi rekrutami oderwanymi od pługa. Dobrze przygotowali się do dzisiejszego szturmu: stosy kamieni i kotły z wrzątkiem stały rozstawione równo pomiędzy basztami. Snajperzy czaili się w ciszy w najwyższych oknach wież. Weterani stali na najbardziej zagrożonych fragmentach fortyfikacji.

Wzrok obrońców nie skupiał się ani na morderczych machinach, ani na setkach ostrzy wyciągniętych w stronę nieba. Nie przerażał ich nawet taran, zakończony wyszczerzonym w okrutnym grymasie żelaznym wilczym łbem. Patrzyli w stronę dusznych oparów, wyłaniających się powoli z głębokiej rozpadliny na zachodzie. Dochodziły z niej dziwne odgłosy, dudnienie i wycie. Czyżby komendant się nie mylił? Czy możliwe, że wrogom udało się wyhodować coś tak przerażającego? Potwory, których samo istnienie urągało prawom natury. Bestie, dla których nie powinno być miejsca na świecie zamieszkiwanym przez istoty ludzkie.

Opary, zamiast znikać w promieniach porannego słońca leniwie sunęły w stronę twierdzy. Wśród nich czaiła się śmierć.

Karta rozkazu

Karty rozkazów

W dzisiejszym artykule zaprezentuję przebieg etapu oblężenia w grze The Exiled: Siege.

Etapy oblężenia występują podczas rozgrywki naprzemiennie z etapami rozbudowy. Podczas jednej gry siły napastnika próbują przełamać obronę miasta czterokrotnie.

Zarówno obrońcy jak i napastnik posiadają trzy rodzaje oddziałów do swojej dyspozycji:

  • jednostki walczące w zwarciu, szturmujące mury lub odpierające bezpośredni szturm;
  • jednostki dystansowe, siejące spustoszenie w szeregach wroga;
  • machiny oblężnicze, które mogą miotać śmiercionośne pociski, chronić przed ostrzałem wroga lub pomagać podczas szturmu na mury.

System walki jest bardzo prosty i intuicyjny. Opiera się na trzech rodzajach kart. Podstawowym rodzajem są Karty Rozkazów, które mogą być wzmocnione przez Karty Specjalne. Całość dopełnia trzeci rodzaj kart – Karty Reakcji.

Zarządzanie jednostkami polega na zagrywaniu Kart Rozkazów. Wśród nich znajdują się zarówno pospolite polecenia jak “Ostrzał” czy “Szturm” jak i bardziej wyszukane rozkazy, dostępne dopiero po rozbudowie odpowiednich budowli lub fragmentów obozowiska. Przykładem zaawansowanych rozkazów może być “Zamach” pozwalający wyeliminować dowolną jednostkę z szeregów obrony lub “Nawałnica strzał” powodująca rozproszenie i zatrzymanie napastników.

Karta specjalna

Karty specjalne

Każda Karta Rozkazu może być wzmocniona przez Kartę Specjalną. Karty te mają różnorodne działania. Może to być zwiększenie siły ataku, uniemożliwienie wykonania reakcji przez wroga, specjalny sposób ruchu czy też unieruchomienie w pajęczych sieciach wybranego wojownika.

Gracze mają do dyspozycji około 25 rodzajów Kart Specjalnych (każda z nich o innym działaniu), co z łatwością pozwala na zaskoczenie przeciwnika i przechylenie szali zwycięstwa na swoją stronę.

Karta reakcji

Karty reakcji

Po wybraniu przez gracza Karty Rozkazu i Karty Specjalnej, jego przeciwnik może zareagować poprzez zagranie z ręki wybranej Karty Reakcji. Karty te mogą jedynie lekko modyfikować skutek działania wrogów, mogą spowodować użycie kotłów ze smołą lub stosów kamieni, pozwalają uniknąć strat, a nawet całkowicie anulować zarówno wydany rozkaz jak i Kartę Specjalną, którą został on wzmocniony. W grze występuje ponad 40 rodzajów unikatowych Kart Reakcji, dzięki czemu gracze muszą nieustannie analizować sytuację i dostosowywać się do zmieniających się warunków pola bitwy.

Start kampanii na Wspieram.To już za niecały tydzień, 25 kwietnia!

prototyp03